Möt våra kandidater på listan till kommunfullmäktige! | Sverigedemokraterna i Hylte

Möt våra kandidater på listan till kommunfullmäktige!

Här kommer kandidat nummer nio, Martin Isaksson:

1.Berätta lite om dig själv:

Jag heter Martin Isaksson, är 39 år och bor utanför Torup tillsammans med min fru och våra fem barn. Jag arbetar som processoperatör inom pappersindustrin, har tidigare arbetat som uthyrningschef på Hertz samt som busschaufför. På fritiden gillar jag att träna och är även med i hemvärnet där jag är KSP58 (Kulspruta) skytt. Men den mesta tiden tasupp av min familj.

2.Vilka frågor tycker du är viktiga inom politiken?

Jag är för ett starkare försvar och för ett återinförande av beredskapspolisen, en viktig resurs som är standard i princip alla andra länder. Vi behöver ett bättre resursanvändande av försvaret. Vi behöver ha en bättre beredskap i landet och stärka civilförsvaret.

Vi borde utveckla kärnkraftverken till den nya standarden som används i flera andra länder, bland annat Finland. Som kan förbränna uttjänat kärnbränsle en gång till och göra det ofarligt inom 100 år, istället för 100000 år som det är nu. Vi har redan sett att de har dessa verk i Finland med gott resultat. Om vi lägger ned kärnkraftverken så kommer industrin att flytta, och elen kommer att bli mycket dyrare. Billig tillförlitlig el är en förutsättning för vår välfärd, och som finansieras av tillverkningsindustrin i väldigt stor utsträckning.